Hoe kun je een afspraak maken?

Je kunt rechtstreeks telefonisch of per mail contact opnemen voor een afspraak. Je kunt een voicemail inspreken, indien ik niet in de gelegenheid ben om te telefoon te beantwoorden en dan bel ik zo spoedig mogelijk terug. 

Voor wie?

Bij de praktijk kunnen zich vanwege de verandering van vergoedingen per 2015 volwassenen boven 18 jaar  aanmelden. De praktijk is vooral gericht behandeling en begeleiding. 

Verwijzing huisarts

Vanaf 1 januari 2014 is verwijzing door de huisarts noodzakelijk voor vergoeding door de zorgverzekeraar.

Verloop behandeling

We beginnen met een oriënterend gesprek, de intake, waarin wordt gekeken wat de klachten zijn en of jouw verwachtingen overeenkomen met de mogelijkheden van deze praktijk. Na het eerste gesprek maak ik samen met jou afspraken voor verdere gesprekken (het behandelplan). Mocht het eventueel zo zijn dat je op een andere plek dan binnen de praktijk passendere hulp kunnen krijgen voor je hulpvraag, dan zal ik dat samen met jou bespreken, zodat er een besluit kan worden genomen over een juiste verwijzing.

Ieder gesprek duurt ongeveer 45 minuten. Er bestaat naast face-to-face contact ook de mogelijkheid om online behandelmodules te krijgen (e-health), die als goede ondersteuning dienen naast de gesprekken. Na afronding van de behandeling vindt er nog een afrondend/evaluerend gesprek plaats, waarna de behandeling wordt afgesloten en indien nodig plannen worden gemaakt voor nazorg of verwijzing.

Bereikbaarheid

Mijn praktijk is altijd bereikbaar via de voicemail op mijn mobiele nummer en deze wordt op werkdagen afgeluisterd. Bij directe nood wordt er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Voor directe crisis kan u contact opnemen met de huisarts, op het antwoordapparaat kies je voor de optie spoed. Indien dit niet van toepassing is, wordt er binnen twee werkdagen telefonisch of via de email contact opgenomen.

Vakantie en afwezigheid

Wanneer de praktijk gesloten is kunt u altijd via de voicemail of de email contact met mij opnemen en dan neem ik, indien nodig, contact met u op. Wanneer ik in het buitenland op vakantie ben, is er een waarnemer. Ik stel u vooraf op de hoogte wie deze waarnemer is.
Mocht ik langdurig ziek worden of afwezig zijn, dan neemt een waarnemer contact met u op om de verdere gang van zaken te regelen.

shutterstock_124684798